Radiotelewizja będzie konkurować o kanał społeczno-religijny

Atmosfera wokół konkursu na miejsce dla kanału społeczno-religijnego na „pierwszym multipleksie” nie ochładza się. Ostatnio pisałem, że o to miejsce z Telewizją Trwam chce konkurować wydawca tygodnika Wporst. W międzyczasie okazało się, że kolejnym nadawcą mającym w rękawie kanał o charakterze społeczno-religijnym jest Radiotelewizja.

Internetowa telewizja, którą reprezentuje Adam Fularz swój start w kategorii społeczno-religijnej motywuje chęcią nadawanie audycji o charakterze „Żydo-Taoidto-Hinduso-Tolteko-Buddystycznym”.

Na stronie internetowej projektu czytamy:

Kanał Radiotelewizja (www.radiotelewizja.pl) jest projektem mającym przestawić bardziej artystycznie wysmakowaną ofertę telewizji. Ta dziś się zmienia, staje się uczestniczącą, społeczną. Już teraz widzowie mogą grać w rzeczywistość dziejącą się na ekranie- nowoczesne telewizje społecznościowe po prostu włączają telewidzów w tok akcji na ekranie.

Radiotelewizja

Radiotelewizja zapowiada, że na początku działalności skupi się na emisji produkcji zewnętrznych, a ewentualna wygrana w konkursie i umieszczenie w „pierwszym multipleksie” ma być pomocna przy zapewnieniu stacji dochodu. Radiotelewizja mimo prognozowanej niewielkiej popularności ma utrzymywać się z emisji reklam.

Czy Radiotelewizja ma realną szansę na wygranie konkursu? Zapraszam do dyskusji w komentarzach!

Point Group ustępuje miejsca TV Trwam

No i jeszcze jedna informacja w tej sprawie, świeża bo z dziś. Platforma Mediowa Point Group ogłosiła dziś, że zamierza ustąpić Telewizji Trwam, a zgłoszenia w konkursie dokonała nie wiedząc jeszcze czy stacja o. Rydzyka będzie ubiegała się o wolną częstotliwość.

Jednak wobec faktu, iż Telewizja TRWAM ostatecznie złożyła wniosek o koncesję, szanując jej dorobek oraz dorobek i zaplecze społeczne jej twórcy, ojca Tadeusza Rydzyka, kierując się przy tym istotnym interesem społecznym, uznając zasadę salus publica supreme lex esto oraz zasady etyki, a wbrew czystemu rachunkowi ekonomicznemu, wycofujemy nasz wniosek o koncesję na rozpowszechnianie  kanału społeczno-religijnego z konkursu o koncesję na MUX1.

Zastrzegamy sobie jednocześnie prawo powrotu do konkursu, gdyby wniosek nadawcy TV TRWAM nie spełniał wymogów formalnych KRRiTV.

– czytamy w oświadczeniu Michała M. Lisieckiego, Prezesa Zarządu Platformy Mediowej Point Group S.A.